سفارش تبلیغ
صبا ویژن
<

...به سوی افق


چند وقته که نه شام داریم نه صبونه(بالاخره تحریم دامن گیر خوابگاه اشرافی ماهم شد)البته تحریم واسه خودش برکاتی هم داشته!مثلا بعد سه ماه استراحت مطلق با یه ژست متفکرانه(البته عوام فریبانه)نشسته بودم وچند خطی نخونده بودم که چشمان با حیایم به ساعت افتاد وهمین یک نگاه منو بر این داشت که بی محابا به سمت کیف پولم شیرجه بزنم و با صحنه دردناک بی پولی مواجه بشم وبیافتم به دو دو تا چهارتا کردن و اینکه باید یه فلسفه بخرم،یک کیلو سیب زمینی یه منطق دو کیلو گوجه یه روانشناسی 200گرم مرغ وخلاصه دودی که از سرم بلند شد!!!

راسته که میگن تا یه نعمتو از دست ندادی قدرشو نمیدونی...شده همین قضیه ی پدرو فشارهای اقتصادی که به تنهایی به دوش می کشه.یاد گرفته بودیم که فقط بخوریم و بپوشیم!!!فقط...

این جور موقع ها آدم دوست داره یکی رو پیدا کنه و همه ی کاسه کوسه هارو،رو سر اون خراب کنه.من هم بهترین گزینه رو دولت دیدم وافتادم به جون دولت واین که چرا کاری نمی کنه؟ این همه بودجه کجا میره!پول نفت کجا میره؟و هزار تا کجا میره ی دیگه.

واقعا کی مسئول این نابسامانیاست؟دولت؟مسئولین؟تحریم؟...بالاخره کی؟

غرق در این افکار بودم که  ع ل ی  قابلمه به دست و با لبخندی که برای من اصلا شیرین نبود، وارد اتاق مطالعه شد.وهنوز سلام نداده از شام  نپخته من پرسید. با عصبانیت گفتم:کوفته قل قلی!می خوری؟

_بعـــــــــــــــــله!!!بالاخره از شام سوخته من که بهتره.

ناخودآگاه تو اوج عصبانیت خندم گرفت وبعد از لحظاتی کوتاه شروع کردم به دردو دل کردن.وتکرار مکررات!تحریم! مخارج خوابگاه!مسئولین!کتاب ها!دولت... که ناگهان  ع ل ی  پرید وسط صحبتم و حرفمو با یه سوال قطع کرد.

وسوال این بود:تو خونه شما مسئول دخل و خرج کیه؟

_با اکراه جواب دادم:خوب معلومه.بابام

_از کی متوجه گرونی و کم کاری دولت و مسئولین و... شدی؟از وقتی اومدی خوابگاه؟از وقتی مجبور شدی رو پای خودت وایستی،خودت شام بپزی؟چرا قبلا متوجه این مسائل نبودی؟ می دونی چرا تازه این چیزا رو می فهمی؟

چون تو فقط می خوردی ومی خوابیدی!چون یکی بود که همه ی فشار هارو تحمل می کرد و نمیذاشت که تو آب تو دلت تکون بخوره!میفهمی که کی رو میگم؟مسئلول دخل و خرج خونه تون .یعنی بابات...

حالا مقایسه کن خونواده ی چهار نفره ی خودت رو با خونواده ی70 میلیونی.خونواده ی70 میلیونی هم سرپرست داره.این تحریم ها مال امروز و دیروز نیست مدتهاست که ما داریم باهاش دست و پنجه نرم می کنیم ولی این مسئولین هستند که اجازه نمی دن  فشار به مردم تزریق بشه.دقیقا همون کاری که پدرت میکنه.یادت باشه که تحریم فقط گرون شدن چند کیلو سیب زمینی و گوجه نیست.دایره ی تحریم وسیع تر از این حرفهاست.اونقدر وسیع که هنوز هم مسئولین فشارها تحمل می کنن.چیزایی که ما ازشون بی خبریم.

 

خارج از گود:هر چه می خواهد دل تنگت بگو...



نوشته شده در شنبه 91 شهریور 25ساعت ساعت 2:55 صبح توسط سادات| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin
src="http://